Mit tegyél, hogy nyárra csúcsformába kerülj?

Főoldal > Mit tegyél, hogy nyárra csúcsformába kerülj?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Mit tegyél, hogy nyárra csúcsformába kerülj?


2021/05/16
Rékka

Hamarosan itt a nyár, a strandszezon, és bár már megkezdődtek a lazítások, azért nem árt óvatosnak lenni. Ebbe beletartozik az is, hogy a lehető legerősebbé tesszük a szervezetünket. Ebben a cikkben hasznos tippeket olvashatsz arra vonatkozóan, hogyan kerülj csúcsformába, mire betoppan a kánikula!

Kerülj csúcsformába!

1. lépés: Állapotfelmérés

Nem kezdhetsz el tervezni anélkül, hogy ismernéd jelenlegi helyzetedet és állapotodat. Nézzük, hogy mi mindent kell elintézned.

Egyeztess házi- és fogorvosoddal

Kérj rutinvizsgálatot és intézd el az esetleges szükséges oltásokat. Ragadd meg az alkalmat minden fontosabb kérdés megvitatására is.



Ellenőrizd a BMI-det

Mérd meg a testsúlyod, a magasságod, majd számold ki ezekből a testtömeg-indexedet (BMI). Ezek alapján kiderítheted, hogy mennyire egészségesek jelenlegi arányaid.

Mérd fel eddigi aktivitásod

Mennyi mozgást végzel egy átlagos héten? Mennyire megterhelő az, amit ilyenkor csinálsz? mennyire változatos? Élvezed?

Általánosságban egy felnőttnek hetente összesen két és fél óra fizikai aktivitásra van szüksége, vagy 75 percnyi nagy intenzitású edzésre (pl. aerobik), illetve hetente két napi izomerősítő gyakorlatozásra.

Ugyanakkor, mivel már nyár van, akár olyan tevékenységet is választhatsz, ami közel hoz a természethez, például a SUP-ozást, ami nem csak könnyen megtanulható, de amellett, hogy a test minden izmát átmozgatja, egy Aqua Marina SUP deszkán állva a mindennapi stresszt is könnyedén leküzdheted!

Vezess ételnaplót

Írj le mindent, amit egy nap megeszel – ne hagyj ki semmit! Ez segít majd kiszűrni azokat a dolgokat, amikről észre sem veszed, hogy egy nap mennyit viszel be a szervezetedbe.

A hangulat és energiaszint megfigyelése

Csak az egészséges igazán, aki érzelmileg is rendben van, és elegendő energiája van a napi teendők elvégzéséhez. Hogy érzed magad? Észrevetted már magadon a depresszió és szorongás tüneteit? Sikerül rendszeresen az ajánlott 7-8 óra alvást teljesítened, amire a szervezetnek szüksége van?

2. Zárd ki az egészségtelen dolgokat

Ha tudod magadról, hogy krónikus jellegű egészségügyi problémáid vannak (legyen szó szívbetegségről, depresszióról, cukorbetegségről, stb.), akkor mindenképpen gondoskodj azok megfelelő és szigorú kezeléséről. Ugyanez a helyzet a rossz szokásokkal is – a dohányzás csak gátolja az egészséges életmódra való átváltást.

Ezekkel a problémákkal nem muszáj (és gyakran nem is ajánlott) egyedül felvenni a küzdelmet. Bármilyen kérdéseddel fordulj kezelőorvosodhoz, és kérj tőle segítséget a „jobb útra téréshez”.




Budapest Divat Kiegészítők Magyarország



Legfrissebb cikkek


3 szuper ötlet, hogyan tedd Te is biztonságossá edzéseidet
Fontos, hogy edzéseid kapcsán nagyobb hangsúlyt fektess biztonságodra. Alábbi cikkünkben három szuper ötletet mutatok, amikkel Te is sokkal biztonságosabban végezheted el megszokott edzéseidet.