Ettől az 5 ételtől bőröd ragyogó és egészséges lesz!

Főoldal > Ettől az 5 ételtől bőröd ragyogó és egészséges lesz!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Ettől az 5 ételtől bőröd ragyogó és egészséges lesz!


2021/07/13
Rékka

Azt biztosan tudod, hogy melyek azok az ételek, amik az egészséges táplálkozás részeként is megállják helyüket. De azt is tudtad, hogy egyes ételek a bőröd szépségét is fokozzák? Ha te is gyönyörű bőrt szeretnél, az alábbi öt ételt mindenképpen fogyaszd!

Ezektől az ételektől bőröd ragyogni fog

Mielőtt belevágnék a felsorolásba, fontosnak tartom tisztázni, hogy bármennyit fogyassz is ezekből, az nem helyettesíti a hidratálókrémek használatát, csupán kiegészíti azok hatását. A viszkető bőr esetében például csak a megfelelő hidratálókrém hozhat enyhülést.

És most lássuk azt az 5 ételt!



Spenót

A spenót az egyik legértékesebb zöldségünk, ami több mint 80 tápanyagot tartalmaz. Egy csésze friss spenót napi K-vitamin szükségletünk 200 százalékát fedezi, ami az érelmeszesedésének megelőzésében játszik fontos szerepet, magyarázza Dr. Cees Vermeer, a Maastrichti Egyetem biokémia professzora. "A meszesedés nemcsak az artériák elzsírosodását okozza, hanem a bőr rugalmasságát is veszélyezteti, és ráncokat eredményez. Mivel szervezetünk nem képes a K-vitamint sokáig raktározni, legjobb, ha folyamatosan visszük be az élelmiszerekkel. A spenót, más zöld-levelűekkel együtt kiváló A-, C-, és E-vitaminforrás. Fogyasszunk heti 3 alkalommal egy-egy csésze spenótot. A K-vitamin zsírban oldódik, ezért locsoljuk meg olívaolajjal, így jobban szívódik fel.  

Étcsokoládé

Az étcsokoládé is segít megőrizni bőrünk fiatalságát, mondja Dr. Gerbstadt. Egy új tanulmány szerint az étcsoki antioxidánshoz hasonló növényi pigmentjei megvédik a bőrt az UV-sugárzástól. Azoknak a résztvevőknek a bőre, akik 12 héten keresztül napi 20 gramm étcsokoládét ettek meg, jobban ellenállt a káros sugaraknak. Gerbstadt 20 gramm étcsokoládé elfogyasztását javasolja naponta. Vagy igyunk meg minden nap 3 deciliter tejben elkevert 2 evőkanál cukrozatlan kakaóport.

Paradicsom

"A paradicsom a likopin nevű antioxidáns leggazdagabb forrása. Amellett, hogy védi a szívet, csökkenti a bőr ráncosodását. Mivel a likopin hő hatására jobban szívódik fel, főzés során nő a paradicsom tápanyagértéke. A likopin is zsírban oldódik, úgyhogy egy kis olaj segíti a felszívódását." - magyarázza Gidus. Hetente többször együnk paradicsomot egy kis olivaolajjal megöntözve. Tegyünk paradicsompürét a levesekbe, szószokhoz! 

Répa

A répa, és más élénksárga zöldségek, mint például a sütőtök, kiváló A-vitamin források. A legnagyobb szerepük a hámréteg megóvásában van. "Az A-vitamin nélkülözhetetlen a bőr regenerálódásához." - mondja Singer. "E tápanyag akadályozza, hogy a bőr felületén baktériumok jussanak a szervezetbe. Akik A-vitamin hiányban szenvednek, azoknak általában száraz, durva, hámlásra hajlamos bőrük van. Singer szerint az élelmiszerekkel bevitt A-vitamin sokkal hatásosabb, mint étrendkiegészítők szedése, melyek émelygést és májelégtelenséget is okozhatnak. Heti 3 alkalommal 1 csészényi répa, vagy más sárga zöldség elfogyasztása ajánlott.

Avokádó

Az avokádó igen gazdag E-vitaminban és luteinben. Az E-vitamin lecsökkenti a nap bőrre gyakorolt káros hatásait. Az avokádó tápanyagai meggátolják a kollagén lebomlását, a luitein pedig segít megőrizni a bőr nedvességtartalmát, és rugalmasabbá, teltebbé teszi a bőrt.  Tegyünk néhány szeletet szendvicsünkbe, keverjük a salátába, vagy tejföllel, majonézzel önmagában is fogyaszthatjuk.




Budapest Divat Kiegészítők Magyarország



Legfrissebb cikkek


5+1 menyasszonyi ruha trend idén nyárra
Az esküvői ruhaválasztás izgalmas időszak minden menyasszony életében, és az idei nyár menyasszonyi ruha trendjei még több lehetőséget kínálnak az egyedi és stílusos megjelenésre.
Így teremts magadnak megfelelő környezetet otthoni munkavégzéshez
Az otthoni munkavégzés egyre népszerűbbé vált az elmúlt években, így egyre többen állnak szembe azzal a kihívással, hogy hogyan alakítsanak ki egy olyan munkakörnyezetet, ami elősegíti a produktivitást és a jó közérzetet. A megfelelő környezet kialakítása kulcsfontosságú lehet, hiszen ez jelentősen befolyásolhatja mind a munka minőségét, mind a személyes jólétet. Lássuk, milyen lépéseket tehetünk annak érdekében, hogy otthonunk a lehető legideálisabb munkaterületté váljon.
1. Változás - Változtass az életmódodon!

Az egészség alapja, ha változtatsz az életmódodon! Hiába akarsz egészségesebb életet élni, jobb lenni valamiben, ha nem vagy hajlandó változtatni. Blogunkban nagy figyelmet fordítunk erre a témára, szeretnénk neked is abban segíteni, hogy előremozdítsunk a  változás útján. Mert változtatni kell ahhoz, hogy megváltozzanak a dolgok! Változtass az életmódodon!

2. Intelligencia és a tudatos táplálkozás

Sok mindent lehet sokféleképpen csinálni, de csak egyféleképpen érdemes: tudatosan! Az oldalunkon olyan tanácsokat, tippeket, egészségmegőrzéssel kapcsolatos információkat olvashatsz, amiknek a tudatos táplálkozás és a tudatos életmód az alapjai. Nem adunk olyan tanácsokat, amik rövid távon nagyon jónak tűnnek, de hosszú távon nem fizetődnek ki. Ha Te is tudatosan szeretnél élni, akkor hosszú távon kell gondolkodnod!

3. Egészség - Élj egészségesen!

Blogunk segít abban, hogy elsajátítsd az egészséges életmód alapjait. Olyan tippeket, tanácsokat adunk egészség témában, amik neked is tetszeni fognak. Remek szakembereket ajánlunk, és olyan módszereket, amiket eddig még lehet, hogy nem is ismertél. Hiszen jól tudod, egészég mindenkinek csak egy van, és drágább minden más világi értéknél!

Vie blog- az életmód oldal

VIE: változás, intelligenica, egészség- mindennek az alapja! Blogunk segít abban, hogy egy jobb életmódot alakíts ki magadnak. Ha úgy érzed, rossz a közérzeted, szeretnél változtatni az életeden, hasznos tippeket, praktitákat olvasni, amik segíthetnek a mindennapokban, akkor feltétlenül tarts velünk!