A súlyemelés a legjobb módja az izomépítésnek

Főoldal > A súlyemelés 5 egészségügyi előnye és biztonságos végrehajtása

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

A súlyemelés 5 egészségügyi előnye és biztonságos végrehajtása


2022/08/04
ZH

Nem kell testépítőnek lenned ahhoz, hogy kihasználd a súlyemelés egészségügyi előnyeit. Íme, mit kell tudnod a súlyemelés egészségügyi előnyeiről, és arról, hogyan adhatod biztonságosan az edzésprogramodhoz.

edzés súlyokkal

A súlyemelés a legjobb módja az izomépítésnek


A súlyemelés több előnnyel jár az erősebb izmok és a tónusos testen kívül. Ha erősítő edzést adunk edzéseinkhez, az nagyszerű módja annak, hogy javítsuk általános erőnlétünket, a testzsír égetésétől és a csontok erősítésétől kezdve a sérülések megelőzéséig és a szív egészségesebbé tételéig. De nézzük is pontosan milyen előnyökkel jár, ha súlyzót emelgetünk!

 



A súlyzós edzés előnyei


A súlyemelés fokozza a hipertrófiát, vagyis az izomsejtek növekedését, ami azért működik, mert a súlyemelés fokozza a szervezet tesztoszteron és növekedési hormon termelését. Súlyemeléskor a szervezet felszabadítja ezeket a hormonokat, amelyek elősegítik a szövetek növekedését, és lehetővé teszik az izmok nagyobbá és erősebbé válását.


Fontos az izomépítés akkor is, ha nem szeretnél óriásnak látszódni. A súlyemelés segít a testnek az izomtömeg felépítésében és fenntartásában a késői életszakasz során. Ez az izomtömeg fontos a mindennapi tevékenységek végzéséhez, és ahhoz, hogy az idősebb felnőttek hosszabb ideig funkcionálisan függetlenek maradjanak, ami potenciálisan visszaszorítja azt az időt, amikor közvetlenebb ellátásra van szükségük.

 

 

A súlyemelés hatékonyan égeti a testzsírt


Ha a súlyok emelésével erősebb izmokat építünk, akkor a test is hatékonyabban égeti el a zsírt. Az ok egyszerű: az izomszövet több kalóriát éget el, mint a zsírszövet. Így amellett, hogy több kalóriát égetsz el pihenés közben, természetesen felpörgeti az anyagcserét is, mivel a súlyemeléssel növeled a sovány testtömeget.


A testzsír csökkenése csökkenti a szív- és érrendszeri betegségek, a rák, az elhízással kapcsolatos egészségügyi kockázatokat és még sok más általános betegség kockázatát. A sovány testtömeg és a testzsír magasabb aránya mindig pozitívabb egészségügyi változásokhoz szolgálja az egyént.

 

 

A súlyemelés erősíti a csontokat és az ízületeket


A súlyemelés nem csak az izmokat erősíti. Segít a csontok és ízületek egészségének javításában is. Az erős csontok és ízületek fontosak az életkor előrehaladtával fellépő csontok természetes gyengülése elleni küzdelemhez.


Ha a csontok túlságosan meggyengülnek, csontritkulás léphet fel, ez az állapot, amikor a csontok annyira törékenyek, hogy még a kisebb stresszhatások is csonttörésekhez vagy törésekhez vezethetnek. Pontosabban, az erősítő edzés a csípő, a gerinc és a csukló csontjait célozza meg, amelyek a legvalószínűbb törések.

 

 

A súlyok emelése csökkentheti a sérülések kockázatát


Az izmok képezik tested összes mozgásának, egyensúlyának és koordinációjának alapját. Így a súlyemeléssel megerősített test kisebb valószínűséggel szenved sérülést. Az ellenállási edzés előnyös mind a sérülések megelőzésében, mind a rehabilitációban.

 

A súlyemelés javíthatja a szív egészségét


Bár előfordulhat, hogy a súlyemelést nem társítjuk a szívműködéshez, a súlyzós edzés jelentős szív- és érrendszeri előnyökkel jár, amelyek hosszú távon javíthatják egészségét.

 

Hogyan emeljünk biztonságosan súlyokat

 

  • Nem kell órákat tölteni az edzőteremben ahhoz, hogy meglássuk a súlyemelés előnyeit. Valójában a jutalmak nagy részét megszerezhetjük heti két vagy három 20-30 perces súlyemeléssel is.
     
  • Érdemes az elején bővíthető súlyzót beszerezni, hogy a későbbiekben, ahogy egyre nagyobb az erőnlétünk egy súlytárcsa vásárlás segítségével nehezebbé varázsolhassuk a súlyzónkat, így nem kell több darabot vásárolni! Súlytárcsa vásárlás során is több méretet és súlyt találhatunk!
     
  • Használj megfelelő technikát. A jó tartás segít elkerülni a sérüléseket, és szilárd alapot teremt a súlyemeléshez. Kezd könnyedén, és növeld a súlyt, ahogy erősebbé válsz.
     
  • Vegyél be pihenőnapokat a súlyemelések közé. Ha tartasz egy-két nap szünetet, akkor a szervezetnek ideje lesz regenerálódni. Váltakozhat a felső és az alsó test liftingjei, hogy több időt hagyj izmaidnak pihenni.



Budapest



Legfrissebb cikkek


Élmény ajándékba: Ezekkel nem lőhetsz mellé karácsonykor!
A karácsonyi ajándékvásárlás igazán stresszes lehet, főleg azok számára, akik nem igazán kreatívak. Ajándékot kapni jó, de ajándékozni még jobb, és én úgy tartom, hogy az igazán legjobb ajándékok mindig egy élményhez köthetőek, hiszen ki örül egy 100. bögrének vagy egy illatos gyertyának? Persze ezekre is mosolyogva bólogatunk, hogy „nahát köszönöm szépen!” – de aztán általában megy a polcra és már feledésbe is merül. Ha idén Te nem szeretnél így járni, akkor olvasd el tippjeinket, amikkel tuti mindenkinek örömöt fogsz okozni!
Nagy fogkefe kérdés: Melyik a legjobb a fogak számára?
Gyakran sok vitát kiváltó kérdés az, hogy milyen típusú fogkefét használjunk. Léteznek puha és kemény sörték, elektromos vagy kézi, kúpos vagy téglalap alakú fej, még a fogantyú típusáig is különböznek; csúszásmentes markolat vagy rugalmas nyak. Tudd meg melyik is igazán jó a fogaidnak!
1. Változás - Változtass az életmódodon!

Az egészség alapja, ha változtatsz az életmódodon! Hiába akarsz egészségesebb életet élni, jobb lenni valamiben, ha nem vagy hajlandó változtatni. Blogunkban nagy figyelmet fordítunk erre a témára, szeretnénk neked is abban segíteni, hogy előremozdítsunk a  változás útján. Mert változtatni kell ahhoz, hogy megváltozzanak a dolgok! Változtass az életmódodon!

2. Intelligencia és a tudatos táplálkozás

Sok mindent lehet sokféleképpen csinálni, de csak egyféleképpen érdemes: tudatosan! Az oldalunkon olyan tanácsokat, tippeket, egészségmegőrzéssel kapcsolatos információkat olvashatsz, amiknek a tudatos táplálkozás és a tudatos életmód az alapjai. Nem adunk olyan tanácsokat, amik rövid távon nagyon jónak tűnnek, de hosszú távon nem fizetődnek ki. Ha Te is tudatosan szeretnél élni, akkor hosszú távon kell gondolkodnod!

3. Egészség - Élj egészségesen!

Blogunk segít abban, hogy elsajátítsd az egészséges életmód alapjait. Olyan tippeket, tanácsokat adunk egészség témában, amik neked is tetszeni fognak. Remek szakembereket ajánlunk, és olyan módszereket, amiket eddig még lehet, hogy nem is ismertél. Hiszen jól tudod, egészég mindenkinek csak egy van, és drágább minden más világi értéknél!

Vie blog- az életmód oldal

VIE: változás, intelligenica, egészség- mindennek az alapja! Blogunk segít abban, hogy egy jobb életmódot alakíts ki magadnak. Ha úgy érzed, rossz a közérzeted, szeretnél változtatni az életeden, hasznos tippeket, praktitákat olvasni, amik segíthetnek a mindennapokban, akkor feltétlenül tarts velünk!